Thursday 19 July 2012

Cellar and Sunshine. 地下室と日の光。 2012/07/19

                                   


Who am I? Where am I?  Oh yes I was in the cellar.  With my bed. Uncomfortable bed.  I hate sex. I really do.
I do not like see the desire of human. It is nature, but if it is misconduct or unpleasant, I feel disgusted.
This dream might about it?


I woke up from sleep in the dream. White sheets on the bed. Metal frame. My head was heading towards south, unusual. I saw a gift from a friend who might be having fun with another friend in real life. Between the bed and the wall. It is a big wooden panel and something written with horrible colourful materials(spongy, bubbly, you know the one you use for filling the gap in the houses…) says hopefully or thankfully… it sounds like excuse to me or just simply showing her purity and makes me feel guilty to doubt she is having sex with someone.

I woke up, there were two ladies. One who I think she fancies me, another one who might like me, but she has a husband. Oh maybe both have husband I don’t really know.
I call A and B.  Lady A asked me where could be the nice café around. Yes we were outside of cellar already, shiny, looks like in the little valley, small village and people are making some craft with wood. Looks like workshop, if I look up a bit, in the middle way of slope there is road which might have the café parallel to the long cellar. I could see the roof of cellar, there is nothing above the cellar but the grey concrete roof. I suggested some café, but I have to go with her. Next moment I was with B. she was pretty. She took me to the room. It was one of the room in the cellar. I was surrounded by concrete, reminds me Tadao Ando’s architecture.
I don’t remember other parts. But it was interesting there are few women come to me, and they showed two contrast places, peaceful sunny field and also in the cold dim light cellar.


I just thought… A who I don’t have any interest is in the sunny and peaceful place. B who is attractive to me, but she has husband and no connection cannot be made with me as a relationship, is in the dim light. A was actually looked happy no matter what I am interested in her or not, B was quite unhappy. No smile. 


僕は誰なのか?どこにいるのか?そうそう、ぼくは地下室に。僕のベッドと。不快なベッド。ぼくはセックスがきらい。ほんとうに。
人の欲望が見えるときぼくは嫌な気分になる。それが不快で正しいものでないとき特に。
たぶん、そのことについてこの夢は語っているのかもしれない。

眠りから目覚める。白いシーツがベッドに敷かれている。金属のフレーム。僕の頭は南を向いていた。普段と違う。今友達とまた別の友達が実際に不快な行為をしているかもしれないその一人から贈り物が届いていた。ベッドと壁の間に。大きな木のパネルで色とりどりで酷い素材のものでなにか書かれていた(スポンジみたいで、泡みたいで、ほら家の中にできた穴などを埋めるあの素材。)できたら、感謝してて、見たいな事がかかれていた。彼女の言い訳のようにもみえ、またそれが彼女の純粋な言葉でぼくを彼らがSexをしているということを疑う罪から作り上げられたものかもしれないと思う。

僕は起きる。二人の女性が現れる。ひとりは僕を性的に好いているだろう人、もうひとりはもしかしたら僕のことを好きな女性。ひとりは夫がいる。もしかしたら二人とも夫がいたかもしれない。 ここではA,Bと呼ぶ。Aがこの辺でいいカフェはないか尋ねる。
そう、もうここは地下室ではない。とても日が照っていて。小さな谷のような場所で、村にも見える。そして大勢の人が外で木をつかったクラフトをしている。ワークショップをしているようだ。

見上げると、坂の途中にカフェがあると思われる道がある。地下室の屋根が見える。地下室の上にはなにもなく、ただグレーな屋根が乗っかっている。カフェを彼女に教える、ぼくは彼女と一緒にいかなくてはいけなかった。
その次の瞬間ぼくはBと一緒にいる。彼女は綺麗だった。彼女はぼくを部屋に連れて行く。地下室の中の部屋だった。コンクリートに囲まれる。 安藤忠雄の作品のような作りだ。

その後のことは覚えていない。女性がぼくのところにやってきて、2つの対照的な世界を見せる。平和な暖かい平地と薄暗い寒い地下室。

ふと思う。Aは僕が興味がない女性は日が照った平穏な場所にいて。Bは綺麗だけれど、夫がいて恋愛対象としてなにも繋がりが起こりえない彼女は薄暗い光にいる。 Aはとても幸せそうに僕に微笑む、ぼくが興味があるかどうかなど気にせず。Bは嬉しそうでもなく微笑み一つ見せなかった。

No comments:

Post a Comment