Thursday 28 June 2012

High Brand?Meaningless Cost for your life / ハイブランド? 人生に意味のないコスト in English/日本語 in Japanese


 My friend is working in Prada now, and she just told me that she doesn’t think that 1000Pounds Prada bag doesn’t seem to have any meaning to the person who would buy.

I just realised about High Fashion Brand.  You know in Japan, there are many teenager buy Gucci, Prada, Louis Vuitton accessories, perhaps they don't know what they are, who is the designer, what is the concept etc. It is trendy and get a status, so they buy. High class people might be annoyed the fact that teenagers are wearing the, but, what is the difference between them?

Yes there are good quality and good design product, but at the end most of the time, they are paying for ridiculous amount of money with low quality items just to show off. I understand they love their brand and they are paying for brand, but most of the items do not have quality, especially they are mass produced. If the teenager do not have taste, same as everyone. People are just manipulated by media, they don't know what is the good quality. Same as art, music all the entertainment works...  Yes that is the issue nowadays.

They don't know what is good or bad. We are more going to the artificial box. how to avoid this? Be intellgent, thoughful, careful and getting the great eyes(senses), to distinguish what is what.

--------Japanese translation 日本語訳 

 プラダで働いている友達から今日メールが来た。「10万円もするバックが購入する人の人生に何の意味を持つのだろうか。」
ハイファッションブランドについて思ったのだけれど、日本では若い子たちがグッチやプラダやルイ・ヴィトンに身を包める。彼らはいったいそれ が何なのか、デザイナーがだれなのか、コンセプトが何かも知らないで買っているだろう。 トレンディーでステータスを示すから買うのだろう。ハイクラスの 人たちは若者が自分と同じものを着ていることに不快感を抱くかもしれないが、彼らの間に違いなんてあるのだろうか?

もちろん中には質とデザインが良いものもある、けれどほとんどの場合、クオリティーの低いものに多くのお金を支払っている、た だ見せびらかすだけに。もちろんそのブランドのものを買いたいという意思はわかる。ブランドにお金をはらっているのだから。けれど殆どのデザインは質なん てない、特に大量生産されたものは。若者にセンスがないのなら上流階級の人間も一緒だ。メディアに人は洗脳されて、なにが本当に質があるものかわかってい ない。アートでも音楽でもあらゆるエンターテイメントの作品も。今ある問題はそこにあるかもしれない。

何が良くて悪いのかわからない。まるで無機質な箱の中に足を入れているようだ。
どうやってこれを防ぐか。 知的に、考え深く、ものを見極める鋭い眼(5感)を身につけることだ。


No comments:

Post a Comment