Sunday 23 February 2014

pregnancy. 妊娠 2014/02/22-23





Dreamed something scary. I feel like I only dream nightmares. I dreamed such a nice dream when I was kid. Flying merry go-round. A beautiful girl who I would never see in the real life. Moving dream and made me cry. Perhaps my real life is getting better?

I was in a boutique. The owner who I work in fashion wasn’t really happy to look at me.
I showed my new fashion work. He didn’t care, he said “ I will be away for 4 days, can you show me later? In fact the quality of your works are not great, I actually wanted to tell you for a long time.”  Then he suggested me to talk to 4 experts.
I had to go to “Zashiki” (Japanese style room). And 4 middle aged men were waiting for me to talk. Then they started nasty conversation to me, it is almost telling me off, in unfair way, they did not want to hear any words from my mouth. They keep telling me what to do.
I was finally snapped and I was telling them off.

I was a little bit irritated about the shop owner didn’t tell me all but let these 4 to tell me. ( I cannot control my anger in a dream)

The scene has changed.

There was a girl I am in love(in the dream). The situation was like this. She wanted to have a baby of mine, but she could not wait for it, so she was going to have a baby with someone she knows around 40-50 year-old guy.

She was sitting and I was, on the table, she held my hands nicely. And she seemed so embrassed, but happy and blushed.
“Mr. Date… I was.. I was pregnant.”

I didn’t know what to say. Should I say congraturations? What do I have to do? Does she mean she wanted to grow the child together? Or she completely forget about my feeling and she was just happy that she was pregnant with other guy? Or simply she was happy to have a baby and wanted to share with me?

I was frightened and I woke up in the middle of night.

恐い夢をみた。最近は悪夢しかみていない。子供のころにメリーゴーランドが空中に浮かんで、見たこともない美しい少女があらわれたりとか、感動して涙が出るような夢ばかりだった。現実の世界が良い方向に向かっている証拠だろうか?

ブティックに居る。日本で僕の服を取り扱っているお店の店長が不機嫌そうに僕をみる。
僕が服をみせるが、「4日間出張に出るからそのあとにしてくれ」といわれる。
あと君の服はクオリティーが低すぎる。まえからいいたかったんだけど。といわれる。
そこであそこに居る4人のエキスパートと喋ってみてくれと、かれは面倒くさそうに代わりに彼らが彼の喋りたいことを話すようだった。



座敷に4人40-50代の男が待っている。
そこからいわゆるいやなかんじの上から目線の日本人の説教が始まる。

なにかをいったら、よくわけのわからない根拠で全てを否定された。最後にはたまりかねず、彼らの言っているナンセンスを押しのけて、ぼくは彼らを説教しだした。


店長は自分からはなしをせず、なぜこの4人を使ったのか、すこし苛立ちを感じた。
(ゆめでは自分の感情が抑えられない)

場面が変る。
夢の中で恋に落ちる女性があらわれる。
夢の設定では彼女は僕の子供が欲しいが待ちきれず、知り合いの中年男性とこどもをつくることに決めていた。彼女は頬赤らめ、恥ずかしそうに、そして嬉しそうに。ぼくの手を握りながら「ねえ、伊達さん。」「わたし妊娠しました」
ぼくは唖然として。おめでとうといったらいいのか、どうなのか困惑した。いったい彼女はぼくの気持ちを忘れて、ただ嬉しい事を伝えたかったのか?僕といっしょに育てたいといいたいのか? それとも彼と一緒に過ごしたいのか。 それかただ子供を授かった感動をぼくと共感したかっただけなのだろうか?

恐ろしくなりぼくは夜中に目がさめた。


No comments:

Post a Comment