Sunday 11 November 2012

Satoshi Date meets Miyagi prefectural governor  宮城県知事とお話 in English / 日本語 2011/11/11




TERPロンドンhttp://terp-london.co.uk/ の主催する震災復興関連イベント情報 : TSUNAMI, 611days laterSakuraFront http://sakurafront.org.uk/ のサポーターとして出席しました。宮城県知事もロンドンまで足を運んで下さりました。

東北の震災で起きた被害は壮絶なものでしたが、僕たちに生きる意味を与えてくれたと思います。復興する中でよりよい日本、世界を作るために色々と考えていかないといけないと思います。

知事がスライドで今までの復興の業績やこれからの計画を説明し、震災以前にやっていた同じ観光の案内をみせ、復興のために宮城に来て欲しいというアピールをしていましたが、僕にはあまりピンとはきませんでした。

瓦礫を排除して更地にしたものをもっと有効につかえないかとか、観光案内も震災以後に発生した画期的なアトラクション、施設、シンボル、街づくり、芸術など見せるもの、またはこれから革新的ななにかを作る計画などないのか疑問に思いました。

僕のようなクリエイターはただものを創るだけではありません。このような復興作業でも創造する力は発揮できると思います。彼らにとってはナンセンスな話になるかもしれないけれど、実行すれば経済にも復興にも大いに貢献できるアイデアがつぎつぎと僕には浮かびます。知事とお話をする機会があったので、新しいアイデアをだす面でなにか力に慣れたらと、ぼくの思いを知事に伝えることが出来ました。



I was invited to TERP LONDON http://terp-london.co.uk/ event today, Tsunami , 611days later as a member of http://sakurafront.org.uk/  . Miyagi prefectural governor came to this event all way down from Japan, too.

Tohoku Earthquake was a heroic event, but they question us what the meaning of life. I think we have to think deeply how we are going to reconstruct Japan and World.
Miyagi governor showed us what Miyagi has done for recovering and what the plan for the next 10years, and show us the sightseeing guide which doesn’t look new to me, and ask us to visit that prefecture.  I could not get it clearly.

I think they can do something about the cleared field, and make a new attraction, building, museum, city design,symbol or art or at least some plan to create an innovative plan.
Creator such as me, do not create just a product or an art. Creator can create just an idea for those reconstruction. Perhaps it can be nonsense to them, if they can do what I think it will change their economy and progress their recovery. 

I can imagine tons of ideas in front of me, but they did not show any of these. I could actually see governor and talk, and I told him if I could help in a creative way for Miyagi. I was happy that I could convey what I feel or can do.



1 comment:

  1. YoBit allows you to claim FREE CRYPTO-COINS from over 100 unique crypto-currencies, you complete a captcha once and claim as many as coins you want from the available offers.

    After you make about 20-30 claims, you complete the captcha and proceed to claiming.

    You can click CLAIM as much as 30 times per one captcha.

    The coins will stored in your account, and you can exchange them to Bitcoins or any other currency you want.

    ReplyDelete