Monday 1 October 2012

First Time Being In India Part 12(Rockn’ roll 20120307) /初めてのインド Part12 (ロックンロール2012年3月7日) in English/ in 日本語



We might go to the Holi event on 8th of March which is holly and biggest festival in whole India, but we are 6 people for 4 seats of car, Me and Canadian Girl said it would be fine… I saw many crazy scenes in the city piles of people on cars, on auto rikisha there are 7 people inside, 4 behind, 3 on front, 1 of them is sitting on the driver’s lap…  

but I told everyone “well, but I saw twice, the police man stopped the man with a girl on the back”  Everyone said “no it should be fine,  I saw a man with a baby in front, and a girl behind with a little baby on the motorbike”  the Boss lady interrupt us, “oh you know I even seen the girl breastfeeding the baby on the motor bike while her husband is driving” Everybody was like “what?”  and I said 

That is Rocken’roll !!“ 

you can imagine with heavy metal or upbeat dance music on that scene, guy driving the motorcycle and a beautiful girl wearing sari feeding baby behind. That is cool…  Everyone laughed


僕らはインド全体で38日に行われる神聖なお祭りそしてインドで一番大きな祭りHoliに出かけることを話す。けれど僕らは6人でシートがタクシーのシートは4つしかない。僕とカナダ人の女の子は大丈夫だろう思う。僕は異常なまでに人が車にのっかっているのを見た。オットーリキシャに7人乗っているのも見たことがある。後ろに女性が4人、前に3人、一人はドライバーのひざに乗っかっていた。

けれど僕は心配になって皆に、町で2人のりしているバイクを警察がとめているのを2回もみたよと伝える。でもみんなは大丈夫だろうという。
そしてボスの奥さんが僕らに「なにいってるの、わたしなんてバイクの後ろで子供に母親がブレスフィーディングしているのをみたわよ!」ぼくは

「ロックンロール!」

というとみんな笑っていた。メタルかアップビートのダンスの曲をバックに赤ん坊にミルクをやるサリーを着た美しい女性を想像してみた。

No comments:

Post a Comment